Alla betalningar ska göras i förskott, med betalning via Payer kort, faktura, banköverföring eller paypal. Vi lägger endast upp på sidan det som vi har i lager. Outlösta paket faktureras i efterhand.

Leveranstid
Vid beställning av lagervaror levererar vi så snart vi kan. Är det bråttom med din leverans så ange det vid beställningen och välj postförskott. Angivna leveranstider på hemsidan är ungefärliga. Har du mycket bråttom med leveransen så ring oss 0581 499 991!

Öppet köp, Returer & Byten

Önskar du returnera en eller flera varor så fyll i retursedeln som följer med ditt paket.
Skicka sedan ett epostmeddelande till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. med namn, adress och mobilnummer.
Skriv i mailet att du vill ha en returfraktsedel.
Returfraktsedeln mailas till dig och du skriver själv ut den och klistrar på ditt paket. Har du ingen skrivare så kan vi även posta returfraktsedeln till dig i ett brev.

För att täcka fraktkostnader i samband med byten tar vi ut en avgift om 149kr. Avgiften faktureras på en separat faktura.
För fraktkostnader i samband returer tar vi ut en avgift om 99kr. Du kan också lämna tillbaka returer på marknader där vi medverkar eller direkt på vårt lager i Rockhammar (avgiftsfritt).

Vill du skicka returen på egen hand är det viktigt att du skriver in adressen till vårt lager och skickar som företagspaket då vi inte tar emot returer till DHL Service Point. 

Om du har valt Payer faktura som betalsätt så betala din faktura innan du skickar returen.
Vid returer där du önskar återbetalning så sker återbetalningen så snart returen kommit till oss.
Önskar du byta till annan vara, färg eller storlek så skriv tydligt vad du önskar byta till. Kolla gärna på hemsidan så aktuell vara finns i lager. Inga kostnader annat än returfrakten på 149kr tillkommer vid byte.

Felaktig vara
Om Urda Hantverk har skickat felaktig eller undermålig vara till dig, eller på annat sätt missat så står vi självklart för att åtgärda felet så snart som möjligt. Vi tycker det är viktigt att du som kund ska känna dig nöjd och trygg med att handla hos oss.

Falska beställningar
Falska beställningar polisanmäls.

Slut i lager i samband med marknad
Eftersom vi åker på Marknader med samma lager som vi har på hemsidan kan det hända att vi har sålt slut på varan som du har beställt. Detta händer främst i samband med att vi är borta på marknad. Händer detta dig tar vi kontakt med dig och erbjuder annan vara eller om ersätningsvara saknas att betala tillbaka eventuella inbetalade förskott. Du som kund står alltid skadefri om vi har slut på varan i lager.

Kundregister [här kommer GDPR information om man är intresserad...]
För att du ska kunna handla i vår webshop krävs att du registrerar dina personuppgifter (adress, telefonnummer, och eventuellt personnummer. De uppgifter som sparas behandlas som konfidentiella och lämnas ej ut till tredje part. Uppgifterna sparas endast där för att du ska kunna handla i vår webshop. Önskar du bli borttagen från vårt kundregister kan du kontakta oss. Vi använder bland annat följande system för hantering av dina personuppgifter.

  • Hemsida med ehandel
  • Epost
  • Garp affärsystem
  • Unifaun fraktbokning
  • Payer betalningsystem
  • Paypal betalningssystem

Vi står för det vi gör
Vi på Urda Hantverk är stolta över våra produkter och är övertygade om att du som kund kommer känna dig nöjd med vår kvallité och våra material. Under vår kontakt sida så finns alla uppgifter gällande företaget med adress, telefonnummer etc. Du kan också alltid kontakta oss via epost eller vår facebook. Du är också välkommen till vår ateljé i blixterboda eller på någon marknad. 

Välkommen till Urda Hantverk - Vikingatida och medeltida kläder